Koncert simfoničnega orkestra
Zveze primorskih glasbenih šol v dvorani Tripcovich v Trstu



V pozdrav Sloveniji obvstopu v Evropsko unijo je Glasbena matica iz Trsta priredila 16. aprila letos v dvorani Tripcovich, pod pokroviteljstvom tržaške občine, koncert simfoničnega orkestra Zveze primorskih glasbenih šol. Orkester je nastal v šolskem letu 2001/2002. V njem trenutno igra skoro 80 instrumentalistov iz glasbenih šol celotne Primorske od Tolmina do Kopra vključno z Glasbeno matico iz Trsta in z goriškim centrom Emil Komel.
Uglednim gostom, med katerimi sta bila tudi senator Miloš Budin in deželni odbornik za kulturo Roberto Antonaz in številni pisani publiki, katero so predstavljali predvsem mladi, so se najboljši glasbeniki primorskih šol pod vodstvom dirigentke Marinke Kukec Jurič predstavili s poklonom Tartiniju in z izbranim sporedom znanih klasičnih in romantičnih skladb, v katerem sta nastopila tudi solista.

Koncert simfoničnega orkestra se je pričel v godalni zasedbi z nežnim Adagiom Tartinija, v polni zasedbi je sledila živa uvertura Donizettijeve opere »L'elisir d'amore«. Ob koncu prvega dela koncerta sta zablesteli še dve skladbi za simfonični orkester in solista. Najprej je pokazal svoje veščine mlad in obetajoči Gregor Turk, ki študira trobento pod mentorstvom prof. Špacapana. Turk je odigral solidno in zvočno čisto prvi stavek koncerta za trobento in orkester avstrijskega klasičnega mojstra Johanna Nepomuka Hummla.
Druga solistka, violinistka Mojca Gal, je dobesedno očarala občinstvo z virtuoznimi Ciganskimi napevi španskega poznoromantičnega skladatelja in violinista Pabla Sarasateja. Mojca Gal je umetniško rasla pod mentorstvom prof.Križniča, sedaj pa nadaljuje svoj študij s prof. Meljnikovim v Ljubljani.

V drugem delu je celotna zasedba mladega orkestra zablestela v liričnem simfoničnem Intermezzu Pietra Mascagnija, v Suiti iz Bizetove opere Carmen in v Brahmsovem Madžarskem plesu. Zasluženemu dolgemu aplavzu se je dirigentka Marinka Kukec Jurič oddolžila z dvema dodatkoma, in sicer še z enim Madžarskim plesom in z odlomkom iz opere Carmen.
Suita iz opere Carmen Georgesa Bizeta je resno angažirala tudi soliste, predvsem med pihalci in trobilci. Simfonični orkester zveze primorskih glasbenih šol je ob izrednem glasbenem dogodku v dvorani Tripcovich nastopil še na 40. obletnici ZPGŠ v portorožkem Avditoriju, v Novi Gorici, na reviji simfoničnih orkestrov slovenskih glasbenih šol v Krškem in 24. aprila v kulturnem centru Srečka Kosovela v Sežani.

Dirigentka Marinka Kukec Jurič
»Najlepši je občutek, ko vidiš, da so orkestraši navdušeni s skupinskim igranjem. Orkester je nastal kot projekt, da bi združeval mlade glasbenike iz Primorske. V program sem vključila tudi dela za soliste in orkester. Vaje so bile intenzivne, a polne zadoščenja.«

Trobentar Gregor Turk
»Vesel sem za solo, ker je to bila nova izkušnja zame. Stil solistične vloge je precej zahteven, a se dobro ujema z orkestrom. Solistična vloga ob spremljavi simfoničnega orkestra je pozitivna izkušnja za bodočnost. Na glasbeni šoli sem kot solist že nastopal ob spremljavi manjšega godalnega orkestra.«

Violinistka Mojca Gal
»Vse še najbolj pove sama glasba. Solistična vloga je odgovorna in zahtevna, nudi pa krasen občutek. Ob virtuozni solistični vlogi sem našla večjo oporo pri ostalih orkestraših, kot ob običajni klavirski spremljavi. Zelo sem hvaležna za to izkušnjo.«
 


Erik Kuret