MLADI ZA MLADE
- KONCERTNA SEZONA GLASBENE MATICE
Prirejanje koncertov je od vedno spadalo v redno dejavnost Glasbene matice, ki
od ustanovitve leta 1909 skrbi za dopolnitev pedagoške ponudbe z vzporednim
koncertnim dogajanjem. Leta 1971 je ustanova uvedla abonmajsko sezono, ki je
sodila v vrh slovenske tržaške glasbene scene in se je v raznih oblikah
nadaljevala do danes. V zadnjih letih so bile sezone pretežno namenjene domačim
ustvarjalcem in so se omejevale na ožji krog obiskovalcev, letos pa je Glasbena
matica odločno obrnila krmilo s svežimi zamisli, ki upoštevajo okuse širše
publike in sledijo modernejšim in zanimivejšim trendom. Pestro in raznoliko
glasbeno ponudbo je bogatila še simbolična vrednost povezave vseh krajev, v
katerih deluje Glasbena matica, saj so se koncerti odvijali v treh pokrajinah
dežele FJK in so tako zaobjeli celotni prostor, kjer profesorji šole delijo
svoje znanje mladim slovenskim glasbenikom. V Trstu je sezona prvič pritegnila
večjo pozornost bolj številne italijanske publike, ki je tako lahko poglobila
poznanje ustanove in njenih izvenšolskih glasbenih pobud na zanimivih koncertih
v različnih dvoranah v središču mesta, ki so najbolj znane širšemu občinstvu, a
niso do sedaj gostile koncertov Glasbene matice.
Otvoritev ciklusa »Mladi za mlade« je bila poverjena mladi ruski pianistki
Tatjani Ivlevi, zmagovalki lanskega mednarodnega klavirskega tekmovanja Pecar v
Gorici. Petindvajsetletna pianistka iz Perma je očarala publiko, ki se je zbrala
v dvorani Doma Glasbe v samem srcu starega mestnega središča, z elegantnim
podajanjem klasikov evropske zahodne literature in s poklonom opusu ruskih
skladateljev. Sezona Glasbene matice se je nato preselila v prestižen okvir
gledališča Rossetti, kjer je bila dvorana Bartoli premajhna za vse, ki so si
želeli poslušati zelo mikaven spored priredb operne in baletne glasbe v izvedbi
harfistke Tatiane Donis in flavtistke Tamare Tretjak(obe sta docentki Glasbene
matice). Duo je pod naslovom “Na krilih glasbe” izvedel vrsto dopadljivih, a
tudi zelo zahtevnih, virtuozističnih koncertnih biserov. Zelo posebna,
neobičajna glasbena ponudba pa je označevala naslednji koncert v gledališču
Miela, kjer je nastopil duo marimb Dario Savron-Fabian Perez Tedesco. Tržaška
publika se je ob tej priliki seznanila z zamejskim izvajalcem, ki se je komaj
vrnil iz daljšega in zelo plodnega študijskega in delovnega obdobja na
Nizozemskem in z znanim tolkalcem in skladateljem argentinskega rodu, ki sodi
med najbolj priznane in dejavne tolkalce na deželni ravni.
Tudi špetrske in goriške dvorane so gostile raznolike koncerte, od lahke do
operne glasbe, ki so pripadali izrednemu delu sezone »Mladi za mlade«. Med
najodmevnejšimi pobudami je bil gotovo koncert prekmurskega kantavtorja Vlada
Kreslina s skupino Malih bogov v večnamenski dvorani v Špetru. Koncert je
pridobil posebno oznako, saj je kantavtor prvič nastopil v Benečiji, kar je
predstavljalo za tamkajšnjo slovensko skupnost pravi dogodek. Priložnost je na
poseben način navdušila mlade domače glasbenike in pevce skupine Beneške
korenine in harmonikarskega orkestra Glasbene matice iz Špetra, ki so s svojim
doprinosom sodelovali pri izvajanju Kreslinovih uspešnic. S kantavtorjem so
igrali tudi pianistka in docentka Paola Chiabudini, a tudi dva tržaška
glasbenika, ki sta že postala redna Kreslinova sodelavca: harmonikar Aleksander
Ipavec in violinist Iztok Cergol.
Etno-jazz-blues-funky mešanica je tvorila snov svojevrstnega sloga originalnega
dua Saxuba (Piero Purini, sax-Goran Krmac, tuba), ki je igral v dvorani
pokrajinskih muzejev v Gorici. Sezono je potem sklenil bogat večer dramske in
operne umetnosti, ki so ga oblikovale izbrane učenke iz solopevskega razreda
prof.Eleonore Jankovič in oddelka za dramsko umetnost igralke Lidie Kozlovich.
Jankovičevi skrbno dodelani glasbeni projekti so v zadnjih letih vedno želi
poseben uspeh, saj so presegali meje šolske produkcije in so bili zato vredni
stopiti tokrat v program koncertne sezone. Pevke so predstavile pravi spektakel
z določeno režijsko strukturo in so podale vrsto znanih opernih arij in duetov
oblečene v razkošnih gledaliških kostumih. Koncert je premierno zazvenel konec
maja v Kulturnem domu v Gorici, sledila pa je naslednjega dne ponovitev v
Špetru.
Poskusna sezona »Mladi za mlade« je po letih zasenčja spet postavila Glasbeno
matico v ospredje pozornosti in ji dala še širšo priznanost pri slovenski in
italijanski publiki različnih starosti in glasbene naravnanosti. Nova usmeritev
se je izkazala kot posrečena glede na zelo zadovoljiv obisk publike, kar navdaja
ustanovo z velikim upanjem v bodoči razvoj te dejavnosti in ji daje novega elana
za nadaljevanje po načeti poti.
Rossana Paliaga