TEKMOVANJA
Tekmovanja: da ali ne? Kdaj in na kakšen način?
Vprašanj je veliko, razmišljanja različna.
Kot članica regijske tekmovalne komisije celjsko koroškega območja sem imela
priložnost poslušati in ocenjevati mlade pianiste. Bilo je relativno malo
udeležencev, podobno kot v drugih regijah. Kje gre iskati razloge za to, kaj
spremeniti?
Tekmovanja so vsekakor za posebno nadarjene otroke, katerih število je vedno
omejeno. Mislim pa, da je problem v tem, kako malega otroka že od začetka
navajati na zahteven program, ki bi mu omogočal udeležbo na tekmovanju. Mislim,
da moramo iskati razloge za malo število tekmovalcev ravno pri oblikovanju
učnega programa na začetku glasbenega šolanja.
Veliko kritik je bilo slišati na račun propozicij, ki so vsekakor zahtevnejše
glede na prejšnje tekmovanje. Zakaj nas to preseneča?
Kot pedagog menim, da moramo slediti propozicijam in kriterijem mednarodnih
tekmovanj. Zapreti se sami vase in biti zadovoljni z malim, ne prinaša velikih
rezultatov. To velja še posebej, kadar se pogovarjamo o posebno nadarjenem
otroku.
Učni načrti predstavljajo minimum, ki ga učenec mora opraviti za napredovanje v
glasbeni šoli. Učni načrti za nadarjene ne obstajajo- takšni učenci so
prepuščeni znanju in izkušnjam pedagoga.
Tudi državno tekmovanje ni prineslo velikega števila udeležencev, slišali pa smo
nekaj izjemnih otrok.
Sedaj so pred nami tri leta do naslednjega tekmovanja. Mogoče predolgo obdobje
za najbolj nadarjene?
Zato dajmo tistim izjemno nadarjenim, ki smo jih letos slišali, priložnost
nastopanja, izpopolnjujmo svoje znanje ter ga podarimo začetnikom z veliko
potrpljenja in ljubezni.
Njihovo veselje do glasbe je naša nagrada.
Andrea Seljan Drofenik